swaghamra.blogg.se

En blogg om två människor i skogen med breda intressen och som dessutom väntar barn!

Avslöjad!

Kategori: Isabella

Okej, okej, okej! Jag erkänner! Jag nestar!

Jag är inne på barnsidor varje dag, kollar #barnrum på Instagram titt som tätt och springer runt med tumstocken som en galning mellan rummen. Det är faktiskt hela sanningen och Christoffer förskönade den inte ens.
Vagnen och bilstolen som är undanpackat sedan det kom står där och jag längtar, har bara tagit ut vagnen en gång och kört runt runt murstocken, då var inte Christoffer ens hemma.. kanske dags att plocka fram igen.

Jag har slitit mitt hår över skötbordet/hörnan. I dagens läge så är ett rum i huset "tomt", det är hundens kryp-in, hon har sin soffa, ja tanten har en egen soffa, plus att det blivit förvaring. Hunden ska fortfarande få ha kvar sitt rum och hon kommer nog nu i och med bebisens ankomst uppskatta att gå och "gömma sig" i sitt rum men en liten hörna ska vi göra om. 90 cm mellan yttervägg och inbyggda fasta garderober ska sköthörnan bli. Jag hade bestämt mig för ett vägghängt skötbord man kunde fälla upp och ned, lite compact-living är ett måste, hade tänkt lite hyllor bredvid och byrå under men det fanns inget i rätt mått som skulle passa i hop och jag blev galen. Jag ägnade två veckor åt att lösa det här problemet, när jag höll på att bryta ihop så tog Christoffer över, en timme efter att han löste hur vi skulle göra så var vi på väg till Ikea, och nu i det lilla hörnet står ett perfekt skötbord. Hur fan gjorde han?!
Jag håller redan på att inreda det, ska upp hyllor över och jag fyndade två ursöta förvaringskorgar, samt ett underlägg är på väg hem. Jag kan även ha råkat ha köpt bebisens första plagg, alla tre delar som är på väg hem går i grönt!
 
 
Brb bloggen, måste fortsätta nesta..

//Isabella
Kommentera inlägget här: