swaghamra.blogg.se

En blogg om två människor i skogen med breda intressen och som dessutom väntar barn!

Historien från Donken.

Kategori: Isabella

Historien om glassmaskinen, eller snarare den icke existerande glassmaskinen.
Vi hade varit på vårt första ultraljud, tror klockan ringde fem den morgonen och jag var så nervös. Vi hade varit på ultraljudet och vi skulle göra lite ärenden. Vi åkte till Christoffers mamma och visade bilderna och sedan olika affärer och fixar det ena och det andra. Jag borde ha ätit lunch här någonstans men minns inte om jag gjorde. På vägen hem bestämde jag mig i alla fall att jag banne mig skulle ha glass på McDonalds, deras goda Sundae med varm chokladsås. Christoffer släppte mig utanför och jag sprang in med en 20 kronorssedel i högsta hugg för att köpa två glassar, en till mig och en till C. Jag älgar in och det var ingen kö så jag fram till första bästa kassa, innan hon ens hinner yttra de första stavelserna i "Hej, vad får det lov att vara" - Som om Donkenpersonal ens skulle vara så trevlig, så slänger jag upp tjugan på disken och säger högt och tydligt "Två Sundaes, en med jordgubb, en med choklad".
Tjejen i kassan sväljer hårt och drar ett onödigt långt andetag innan hon väldigt teatraliskt slår ut armarna mot den tomma platsen mellan kaffemaskinen och milkshakemaskinen och säger "Ja som du kanske ser så är den inte här, den är dessvärre på reparation" och så hånler hon som en mäklare som talar om en uteplats i norr som nordanvinden aldrig når. Jag ville kväva henne med den sabblarns glassmaskinen!
Jag drar tillbaka min peng och skriker "HEJ DÅ" och går. Christoffer var klok nog att inte fråga vad det var när jag satte mig i bilen högröd i ansiktet. 
 
Jag blev lovad glass när vi kom hem och sedan grät jag hela 20-minuters resan hem.
Kommentera inlägget här: