swaghamra.blogg.se

En blogg om två människor i skogen med breda intressen och som dessutom väntar barn!

Jobb...

Kategori: Christoffer

Här sitter jag, i mitt mobila kontor. En takeaway-latte och ett par Boosted Shades på instrumentbrädan under en strålande sol i ett sömnigt Nynäshamn. 

Jag slår ihjäl dötid mellan kunder, ty det är inte bara jag som planerar in mina besök utan telemarketingavdelningen och ja, let's face it - det blir rejäla luckor ibland... Men jag har nog världens roligaste jobb ändå. 

Hemma är det också jobb, just nu agerar jag problemlösare åt kära Isabella som jag avslöjades börja Nesta häromdagen! Sagt och gjort, istället för att hon skulle springa med måttstocken fram och tillbaka mellan rummet och datorn så tog jag fram min Mockfjärds-mätare och resolut bestämde vad vi skulle ha för möbler. 

Det faktumet att vi sedan åkte till IKEA så att vi var där 15 minuter innan stängning och tog en turborunda för att få med oss det vi planerat? Ja, det kallar vi väl bara spontanitet - sådär en måndag kl 19:03 😎

//C



Kommentera inlägget här: