swaghamra.blogg.se

En blogg om två människor i skogen med breda intressen och som dessutom väntar barn!

Sedan jag blev gravid!

Kategori: Isabella

Sedan jag blev gravid..

...Har jag blivit ännu mer känslosam.
Jag har alltid varit en känslomänniska, som gråter och skrattar lätt. Nu skrattar jag över skittråkiga saker och gråter över saker som inte är någonting egentligen, att jag inte får tömma diskmaskinen är ett exempel och att donkens glassmaskin var sönder är ett annat..

...Har jag blivit så varm.
Jag har alltid frusit och helt plötsligt så gör jag det inte längre. Att fötterna är kalla i vanlig ordning är en sak men jag fryser inte! Är även värmekänslig, har alltid älskat att vara i solen men nu så går det inte längre. Får värmeslag på två röda.

...Har jag blivit lyckligare.
Nog att jag var extremt lycklig innan med Christoffer, men detta är det lilla extra. Det speciella, det är vi! 

...Har jag börjat äta som en flodhäst.
Framförallt till de första 15 veckorna så var det frukost, mellanmål/frukt, lunch, mellis, frukt, middag, efterrätt/fika och kvällsmål.

...Har jag blivit lugnare.
Jag har alltid varit så att jag måste göra något när jag ser på film tex, pyssla med telefonen eller en tidning, även om jag gillar filmen. 
Jag har inte lika stort behov av att ta fram telefon/tidning/annat tidsfördriv i sängen, framför tven, medan jag väntar på att ugnen ska bli varm.
Så fort jag tar det lugnt så börjar den lilla sparka och röra sig. Jag nöjer mig med att sitta framför en film med handen på magen, det räcker långt nu!

//Isabella
Kommentera inlägget här: