swaghamra.blogg.se

En blogg om två människor i skogen med breda intressen och som dessutom väntar barn!

Vår helg och billekar!

Kategori: Isabella

Vår helg började starkt med middag hos vänner, grillat och god potatissallad med glass, grädde, jordgubbar och hallonsås till efterrätt. Jag åt ungefär halva glasspaketet själv! 

I lördags satte vi oss i bilen och for några mil till Eskilstuna för att besöka bekanta och nu kommer vi till den delen jag egentligen tänkte skriva om: våra billekar!
Självklart är det gul-bil-leken, men med en twist. Grunden är detsamma, du skall vara snabbast att se den gula bilen men istället för att slåss så får man då smeka den andra mellan benen, lagom kaxigt att kasta sig mot ett kön hos en manlig förare! Det finns självklart också tydliga regler. Du får: smeka när det är ett gult fordon. Fordon är allt med fyra hjul, LGF:are räknas också inkl mc.
Du får inte: smeka när det är taxi, postbil, cykel etc. Då blir det straffsmek, det är upp till den som blir utsatt att avgöra om fordonet är just gult. 

Vår andra billek är "är det en tant i Yarisen?". Min kära sambo hävdar att det endast är tanter som kör Toyota Yaris, han har rätt! Leken går ut på att gissa innan man ser föraren, vi tror alltid att det skall vara en tant och vi har oftast rätt! Är det dn gubbe men en tant bredvid är väl det ett halvt rätt på sin höjd..

Åter hemma efter lite bilåkande. Den fyrbente är hemhämtad, tvättmaskinen startad och jag skall göra i ordning för veckan. För då skall jag jobba, men först! I morgonbitti ska vi få se vårt Frö, jag är i vecka 19 och vårt RUL äger rum! Så nyfiken, speciellt eftersom jag nu under helgen har känt de första fosterrörelserna någonsin! 


Kommentera inlägget här: