swaghamra.blogg.se

En blogg om två människor i skogen med breda intressen och som dessutom väntar barn!

Min kropp

Kategori: Isabella

Det är lite drygt tre månader kvar och nu, äntligen, så har min lilla mage börjat träda fram! Den syns faktiskt när jag har kläder och inte bara när jag ställer mig naken i profil för att titta mig i spegeln. 
Den är konstant där och kan vara den gulligaste magen jag har sett någonsin! Är i vecka 26 nu och i förra veckan hade vi besök hos barnmorskan, jag hade ett SF mått på 22 cm. 22 cm i vecka 25 är precis under medianen och inom vad som är normalt och hälsosamt. Jag har även gått upp 10 kg, och tänker stilla för mig själv: var sitter de någonstans??
Nej det syns inte och barnmorskan har inte uttalat sig om min vikt. Googlade lite och kom fram till att upp till 66 kilo är normalvikt för någon med min längd om den inte skulle varit gravid!
Jag är inte orolig över min storlek eller var jag hamnar, jag blir inte valross på 90kg i alla fall. Det är fysiskt omöjligt! Jag tror att jag kommer landa på 70kg som max, 20 kg upp från start. Sedan efter det så kommer nog min kropp trivas i det och behålla några kilon efter förlossningen :)
Jag trivs rätt bra ändå, men vissa dagar kommer "tonårsfasoner" om att inga kläder sitter bra och att jag faktiskt ligger 10 kg fel, rätt jobbigt för vilken tjej som helst, ännu jobbigare för någon som slagits mot vågen i år och dagar under högstadietiden. Jag tycker inte siffran är jobbig, eller min form. För där inne, välinpackad ligger vårt numera stora frö och växer för att bli stor och stark! Jag är en fabrik och om den lilla chefen där inne vill ha extra mysig vaddering så ska bossen ha all vaddering i världen :)



Igår var det 100, idag 99! Nu räknar vi ned!
 
Kommentera inlägget här: