swaghamra.blogg.se

En blogg om två människor i skogen med breda intressen och som dessutom väntar barn!

Ordval och spisar.

Kategori: Christoffer

Först och främst, seg söndag - regnet öser ner - jag myseldar, har varit ute på en skogsrunda och väntar på min käresta som varit fotograf idag och borde komma hem vilken sekund som helst.

Materiell lycka stavas induktionsspis! Jag är väl antagligen sist med att upptäcka hur bra det är, tog mig i skinnet häromveckan och beställde en induktionare till Isabellas stora lycka (hon är ju uppvuxen med induktion) och ta mig tusan! HELVETE! Va fort det går, vad enkelt det är! Det här förorts-kidet har ju bråkat med gjutjärn och gas-spisar hela sin uppväxt... Tre veckor in, fortfarande förbluffad... Man kan laga mat utan att vänta på spisen!

Håller på just nu med GRYM carbonara innehållandes egenplockad svamp - fast jag har glömt ifall Isabella är sugen på svamp nuförtiden - så den får vänta till sista sekund med att ploppas i.

Nu till ett allvarligare ämne, ordval. Vi är inte gravida, vi väntar barn. En kvinna kan bli gravid, en man inte. En kvinna och en man kan dock tillsammans vänta barn, inte vara gravida.

Jag kanske sticker ut hakan där lite, må så vara. Rätt skall förbli rätt.

//C
Kommentera inlägget här: